Effectief communiceren met klanten:
Voor, tijdens en na hun bezoek.
- Telefoonpermanentie
- Antwoorden op berichtjes
- Nieuwe volgers verwelkomen.
- Een Q & A opstellen, van toepassing op jouw salon.
- Mails opvolgen
- Een antwoordbericht instellen bij jouw afwezigheid.
- …

Communiceren met klanten: in het salon lijkt dat vaak vanzelf te gaan. Je begroet hen hartelijk, voert gesprekken tijdens hun behandeling en zorgt voor een fijne ervaring.
Maar hoe zorg je ervoor dat je ook vóór en ná hun bezoek in contact blijft?
Dit is minstens zo belangrijk om loyaliteit op te bouwen en hen terug te laten komen. Denk aan eenvoudige acties zoals een persoonlijke herinnering aan hun afspraak, een vriendelijke bedankboodschap na het bezoek of een mailtje met nuttige tips en aanbiedingen.
Door consistent en attent te communiceren, laat je zien dat je jouw klanten waardeert, en versterk je de relatie – zowel binnen als buiten het salon.
Je klanten te woord staan is cruciaal voor jouw salon. Helaas willen mensen tegenwoordig steeds sneller antwoord op hun vragen of opmerkingen. Wanneer jij met je haardroger in de hand staat of druk bezig bent met een behandeling, is het niet altijd mogelijk om direct te reageren.
Ik neem deze taak graag van je over. Ik zorg ervoor dat jouw klanten professioneel en vriendelijk te woord worden gestaan, hun vragen snel en nauwkeurig worden opgevolgd en dat zij voelen dat ze gehoord en gewaardeerd worden.
Dit versterkt niet alleen het vertrouwen van je klanten, maar zorgt ook voor een langdurige, sterke relatie.
Laat klantcommunicatie geen stressfactor meer zijn, en focus op waar jij echt goed in bent: het runnen van jouw salon en het creëren van prachtige resultaten voor je klanten!